Newcomers

This is a forum for newcomers to the Personality Forge. Many questions can be answered by reading the Book of AI and the FAQ under the "My Bots" link in the upper corner.

7645 - 7659 of 7738
Many questions are answered in the FAQ.



NEW 3 months ago #7645

Alright! lol noticed during debug instead of using the kp its matched to the bot repeats what was said. looks like the kp is however correctly selected as the response?

"Found!
Total Rank: 26.9
Rank this needs to beat: 0"

but it just bounces my statement back at me. any ideas?


NEW 3 months ago #7646

pretty sure it was just a mis-labeled goto, from one of my tests, somehow causing it to loop back..not sure how but yeah.

ok so think im almost done with the bare basics? maybe? lol
since my programing knowledge is just barely enough to understand concepts ill probly need to come back. lol


is there a way to have the bot use numbers for numbers instead of words? ex: 1 instead of one


NEW 3 months ago #7647

you can use 1 in a keyphrase if that is what you mean.


NEW 3 months ago #7648

mainly for responses. the bot tends to spell out numbers. so it says "one" but I want it to say "1"

also is there a way to organize kp and seeks by there connections? like I have a larg list of seeks and seeks for those seeks then added more to the base kp but the new seeks are put to the bottom of the list for that category/kp in the Language Center. which is not to bad but I feel like its going to get confusing pretty fast when I start adding content.


NEW 3 months ago #7649

you cannot change how that works.


NEW 3 months ago #7650

you can use goto response to reuse responses.
here is a webpage for it.
https://www.personalityforge.com/developers/seeks.php


NEW 3 months ago #7651

yeah iv already started making some hard gotos for seeks but still gona get crowded fast, and since its listing them at the bottom even for a new base seek ima end up fking up at some point lol just added a new response to a base kp its like the 30th down even though its a base response to the original kp lol
ugh.. i also need to decide how to set up my boy/girl test.

sucks about the numbers but its not a huge deal just thought id ask, so thanks for the rply.


NEW 3 months ago #7652

Meeee


NEW 3 months ago #7653

laviat you will have to keep trying to get better.


NEW 3 months ago #7654

laviat you should look at the transcripts in the build menu then try to respond to what people say to your chatbot.


NEW 3 months ago #7655

is there a ai script for using names ex: if "billy" is (name);
ill mess around trying to find something like it for a bit but no luck so far, ill post it if i find anything that works.

and yea bobstack, thats something everyone should do every so often. its good for checking for errors and dead ends too.


NEW 3 months ago #7656

ok.. so... it looks like my intro is bugging out, my guess is the seeks are conflicting..? or the bot for some reason is skipping the (rem-name) part of the response? kinda hard to test the into you know. any ideas? had to add a call me kp to the exnomatch since just xnomatch would add call me to the name. I could just redo the into.. that would eliminate the problem I guess but if I added a xnomatch later.. the same thing could happen. ill remove the call me kp for now see if that works.

Iv also noticed instances were the bot does not use or skips a plugin.. any advice? they seem to fix them selfs if i update/repaste the plug in. could be all the xnomatch response needs..but idk why it would be default naming people "call you"


NEW 3 months ago #7657

yeah I was right about the conflicting seeks, not sure how or why but once I removed the post seek it worked fine.
It always works in testing.. might have something to do with it being a intro, no idea if we can even test those.
ill remake the seek, maybe it was a fluke. lol..


NEW 3 months ago #7658

There is AIScript for if statements; if (mem-name) is "billy" is the syntax. Or <?PF if (mem-name) is "billy" ?>, if working offline (when working offline escape characters [replacing " with /"] are optional, EXCEPT in initialization, where they're not allowed).


NEW 3 months ago #7659

<?PF if (mem-name) is "billy" ?>
"<?PF and ?>"
could you explain these to me?


Posts 7645 - 7659 of 7738

» More new posts: PF News